Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, november 11, 2013

Trött på 55





Vad är det som händer ?

På min cykeltur i morse råkar jag se vackra dekorationer ovanför en gammal port. Utan någon som helst tvekan står det 55, trots att adressen är Skånegatan 103.
När jag senare på kvällen sneglar på transistorradion i fönstret, det brukar jag inte göra, står det förstås 19.55 (vintertid).

Eftersom jag betalt TV-licensen står TV:n på. Gripande reportage om Filippinerna.
På datorn kommer en vädjan från Unicef att ge ett extra bidrag. Tar fram betalkortet.

Man kastas mellan skilda världar.
I den ena är alla basbehov tillfredsställda, man letar efter nya trappsteg att kliva upp på.
I den andra handlar det om överlevnad, lek med magiska siffror hjälper knappast.



Inga kommentarer: