Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, november 29, 2013

Roland, var är du ?



Lite fredagstaoism.
Går igenom alla bokhyllor tre eller möjligen fyra gånger i jakt på Arbetssamhället av Roland Paulsen, till slut ger jag upp, den är spårlöst borta.
Sätter mig uppgivet på toaletten, och sträcker ut handen efter något läsbart i hallen. Ja, naturligtvis är det Arbetssamhället, av Roland Paulsen. Tack så mycket ! Vem man nu ska tacka ...

Minsta bemödande, Wu-wei, släpp taget, kärt barn har flera namn.

Arbetssamhället


2 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Hej
Inbilsk som jag är så trodde jag ju att det var mig du ropade efter. Men i alla fall.
Gt.
Jag har inte ännu sett ekologiskt Polarbröd på hyllorna.
Jag ser att man idag i USA firar många kvinnors vansinnesdag.
Konsumtionsdagen.

Polarbröd kan inte ensam bli
Ekologiska, lite som en människa som gnetar och isolerar och minskar på sin arbetstid och sin lön ock konsumtion och som återvinner kan det, men bra nära.
Vi vet ganska bra nu hur jorden fungerar och jag tror att vi är välkomna som grupper att medverka i jordens kretslopp på Jordens villkor. Men lite tuggmotstånd bli det eftersom vi nu är bortskämda med att ha kunnat
leva som rovdriftare och att den tiden raskt närmar sig sitt slut.
Gt. Är Du nöjd med svaret?
ES. Är Du nöjd med svaret?

ERIC SECHER sa...

Ja, du är precis så oförutsägbar som man kan önska ! Vem annars skulle komma på att svara ES på GT;s fråga ? :)