Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 05, 2013

Inbromsning (4)




Granne med ( det numera obefintliga ) mästerverket på Katrina Bangata  ligger en videobutik som inte är mer än ett hål väggen, nämligen Monkey Beach. Det ser rätt skumt ut, och jag har aldrig vågat mig in, förrän häromdagen. Mannen där inne i mörkret var trevlig, så jag slappnade av. Från golv till tak stod tusentals videofilmer i prydliga rader, affären hade han haft i tjugo år fick jag veta. Frågade om han hade " Into to the wild ", skulle gärna se den igen. Han kliade sig en stund i flinten, sen gick han rakt på hyllan där den stod. - Här är den !
Fick veta att han gärna tog emot filmer man sett färdigt, så fick man nya med sig hem. - Om du kommer med tio så får du sju eller åtta av mig, byte går alltid bra.

En klockren inbromsning ! Nu skall mina hundra filmer som ligger och dammar till ingen glädje ut på bytesmarknaden. Förutom Mitt Afrika, med Meryl Streep och Robert Redford förtstås ..

Inga kommentarer: