Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 12, 2013

Behov



Lättar man regelbundet sina tankar på nätet och dessemellan i Svensk Kirurgi får man stå sitt kast.
En av dagens patienter på mottagningen inledde vårt möte med att lägga fram en artikel jag skrivit kallad " I huvudet på en behovsbaserad kirurg ". Och ville väl med det säga att hans förväntningar, efter tre misslyckade operationer i tre främmande länder, var högt ställda.
Eftersom jag är känslig för andras förväntningar ansträngde jag mig nog lite mer än vanligt. Vilket man förstås kan ha jämlika synpunkter på.

Apropå behov, passar på att tipsa om det avsnitt av SVT- Korrespondenterna (tack AK) som handlar om konsumption, och behov. Den unge grekiske välavlönande datamannen som nu lever i en närmast penninglös gemenskap med några vänner kunde verkligen berätta om det förunderliga som händer när man inte omedelbart vill ha varken pengar eller annat i gentjänst för det man uträttar. Utan nöjd med det upprättade förtroendet. Vackert !

I huvudet på en behovsbaserad kirurg
SVT - korrespondenterna

Inga kommentarer: