Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, november 25, 2013

Tid över



Fortsätter mina sjukskrivningsdagar utan större åtaganden, idag var det bara tandläkaren kl 15.40 jag behövde hålla i minnet.
I morgon är det extra återbesök hos handkirurgen, lite fundersam över varför tummen värker mer och mer.
Tittar förbi på jobbet, där jag berättar att det stillsamma livet passar mig utmärkt. Och fick höra att det bara är en tidsfråga innan jag blir deprimerad.
Väl hemkommen öppnade jag posten, där låg en antologi jag beställde för någon månad sedan : After Work. Farväl till arbetslinjen. 
Så förutseende !

Att vara sjukskriven betyder att man får tid över. Tid över att fundera, att ifrågasätta, att omvärdera, precis det som man annars inte förväntas orka med ? Hemska tanke, att massor av människor är nöjda med lite mindre, och börjar ifrågasätta varför vi hetsar från morgon till kväll. Det vore en katastrof ?

BILD : Kaffé på Erstagatan. För föräldrar som vill fika, träffa andra vuxna, och vara med sina barn. Samtidigt.

Inga kommentarer: