Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, februari 12, 2015

I vågor



Mycket går i vågor, utan att man riktigt förstår vad som ligger bakom. Sagt av en som precis hävdad i en kommentar att man alltid har ett val.
Hur som helst, för tillfället sätter jag hellre på en skiva än lyssnar till radio, tittar på TV eller ser en film.
Är inne i någon slags meditationsfas, som på ett omedvetet sätt skall ta de där besluten som det medvetna förnuftet ändå bara går bet på.

Vill inte veta mer, eller få mer intryck,
bara vara, bara följa med.
Inte med strömmen,
utan motströms.

Amen



3 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Eric
Jag är en fisk, som blivit påbackad och mörbultad.

Vill inte veta mer, eller få mera intryck, mera stryk
vill bara vara, bara följa med.
Inte med strömmen,
utan motströms.
Amen / Roland


ERIC SECHER sa...


!
I mitt fall känns det mer som hjärnskakning än som påbackad och mörbultad. En fri fågel som flugit in i fönstret...

Onkel Olof sa...

Amen!