Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, februari 16, 2015

Grand Old Lady


Dalens centrum

Hade ingen aning, men fick precis veta att jag förbrukat min fria kvot av SvD på nätet den här månaden, nämligen 25 artiklar. Lite snopet. Men å andra sidan, avundas inte papperstidningar som skall räkna ut hur de kan ta betalt för det vi tror ska vara gratis.
Nej, det blev ingen nätprenumeration, inte den här gången. 25 artiklar i månaden, det kanske är ganska lagom ? Och sen finns ju biblioteken, hållbarhetens grand old lady, som ägar-och-jag-vill-ha-min-egen-samhället gör sitt bästa för att knäcka. Hoppas det misslyckas. Det borde misslyckas.


2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Biblioteken har nog mer att göra nu än de hade för tio år sedan. De har varit bra på att anpassa sig till nya tider :)

ERIC SECHER sa...


Det har du rätt i !
Vilket inte är någon garanti att de får finnas kvar, när privat konsumtion är så mycket viktigare än offentlig ..