Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, oktober 22, 2012

Som man tänkt



Sällan blir det som man planerat ..
Avsikten var en snabb tur till landet för att magasinera segel och hugga ved, för att sedan återvända till stan och en namngivningsceremoni. Men vi blev sittandes över kaffekopparna, och när det i sista stund blev dags för avfärd satt bilen fast i den leriga gräsmattan. Inte förrän grannen ställt upp med fyrhjulsdrift och bogsering var jag loss. Segel och dynor fick följa med hem igen, vågade inte lämna dom i kylan och fukten. Men veden blev huggen. Till ceremonin kom jag en halvtimme sent, men det gjorde inte så mycket. Och den nya grannen var en trevlig bekantskap.

I morgon kommer tre kandidater till sjukhuset för att få undervisning om överviktskirurgi.
I sista minuten sitter jag nu och snickrar ihop en presentation. Och blir lite fundersam på hur mycket av mina kritiska synpunkter som platsar. Det kanske inte alls blir som jag tänkt ..


1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Kanske bättre?