Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 03, 2012

Pia



Många tycker det är skrämmande med blunddockorna som sitter på säkrings-skåpet i hallen. Jag tycker de gör sig bra där.
Den ljusa heter Pia och är min sen femårsåldern, den rödhåriga är jag osäker på. Lillebrors hette Lotta, hon var lite vindögd tror jag, och blundade inte lika bra. Dockorna hade varsin fin kaffeservis, minsann.

Att jag och min lillebror fick dockor när vi var små låter radikalt. Det har jag inget minne av ..
Själv har jag gjort mitt bästa, fast tvärtom. Dvs köpt kill-leksaker och byggt lådbilar till våra döttrar.

5 kommentarer:

Onkel Olof sa...

HENning och HENrik?

Anonym sa...

Varför sitter de på just proppskåpet?

ERIC SECHER sa...

!

Dom satte sig där..

När du frågar kommer jag att tänka på Olofs resonemang om den fria valen, och om kulan som alltid hamnar "rätt" i Fortuna.
Jag flyttar runt sakerna i lägenheten, tills det känns rätt. Den känslan rymmer en oändlig massa information, som jag omöjligt kan sätta ord på.

Onkel Olof sa...

!!

Anonym 2 sa...

Anonym 1
Varför ovanpå just det stället ?

Anonym 2
Jo det är fyrsäkrat, det stället !