Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, oktober 19, 2012

More fun



Det är något speciellt med känslan som infinner sig när man ger.

Hade två biljetter till Moa Lignell på Mosebacke som vi inte kunde utnyttja, så jag åkte förbi teatern, men de var inte pigga på något återköp. Alla som stod i foajen hade redan köpt, så jag cyklade hemåt med oförrättat ärende. Stannade till på Seven Eleven, några berusade gick före mig i kön, snett bakom stod två tjejer och åt korv. Frågade om de ville ha biljetterna till konserten. De blev förstås paffa, kanske rentav lite misstänksamma. Och sen väldigt, väldigt glada.
Jag blev också glad.

Giving is more fun ..


1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Kanske den bästa sortens present. Oväntad. Gör världen god att leva i :)