Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, december 24, 2009

Julevangelium


Det blev en omskakande julaftonsmorgon.
Tyvärr kan jag bara berätta i gåtor.







Blir varse att en person, som jag träffat och väl känner till,
trots sitt nekande blivit dömd för ett förnedrande brott.
Läser vad som står i tidningsrapporten. Och kan inte tro annat än att domen är riktig.

Känns som en verklig prövning, i julevangelium.
Att inte döma den man tror far med osanning ?
Det är väl bara att plocka fram vers 49 av Tao Te Ching, igen:

Jag är god mot människor som är goda
jag är också god mot människor som inte är goda
Så nås godhet
Jag visar trohet mot människor som är trogna
jag visar också trohet mot människor som inte är trogna
Så nås trohet.


GOD JUL .

1 kommentar:

Roland Lidén sa...

Galenskapernas Julevangelium
år oslagbart i Clas Erikssons version.