Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 20, 2009

Bofill - solo


En ensam trumpetare blåste julrefränger mitt i den vinterklädda Bofillsparken.
Det genljöd ända till Medborgarplatsen och Södra station. Vackert.

Lite rart med oss blyga svenskar.
Vi tycker, på något vis, det är genant att gå fram och lägga en slant i väskan på marken.
Vi snubblar, tittar ner i marken, droppar pengen lite diskret och obesvärat, och skyndar snabbt vidare.
Några plockar upp sin slant på behörigt avstånd, för att inte behöva fippla med portmonnän inför de andra åskådarna.

Men det är handlingen som räknas !

4 kommentarer:

Anonym sa...

många människor inklusive dej själv har svårt med det här att det är alltid handling som räknas.Tror faktiskt att det är få som ger sin peng på det viset du beskriver, måste sitta i huvudet på dej.

ERIC SECHER sa...

jag bara iaktar

Anonym sa...

hur ofta iaktager du som alltid sitter på en cykel?vi som åker kommunalt ser o upplever mer av oss vanliga svenskar,stämmer verkligen inte.

Anonym sa...

att en iakttagelse från cykel skulle vara mindre riktig än en från tunnelbanesitsen är löjligt. Någon tror, en annan har iakttagit - tacka vet jag iakttagelsen.