Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 08, 2016

En bra dag




Nöjd med att ha cyklat mitt vanliga varv trots kylan och snön.
Inte direkt missnöjd med att en av patienterna på dagens operationsprogram ströks. Dvs vi hade lagom mycket att göra.
Tillfreds med min insats vid skärbrädan, patienterna skall nog bli nöjda.
Munter samvaro med mina hyggliga kollegor vid dagens slut. Fick en del goda råd om hur en rastlös själ som jag borde prioritera.
Övervann frestelsen att middags-fuska med kvarterskrogen, det blev mör fläskfilé i egen panna.
Har precis lyssnat på två färska radioinslag av Åsa, som befinner sig på första parkett (New York) inför kvällens rysare.
Igår lyckades Sofie hålla sig framme och ordna så att lag Bamse (Sofie, Åsa, Eric) fick en startplats till nästa års Vätternrunda.
Och Ewa har mot alla odds fått upp julbelysningen på balkongen även i år.

Vad mer kan man begära ?

Sveriges Radio 1
Sveriges Radio 2

PS
Vem som vinner valet I USA ?
Bra dagar brukar sluta bra. Hillary.

Inga kommentarer: