Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, november 09, 2016

Baksmälla




Alla var tagna på jobbet. Kändes helt overkligt att Donald Trump vann presidentvalet i USA.

Försöker intala mig att de värsta farhågorna inte kommer att besannas.
Intalar mig att Trump bara är en vulgär populist som saknar verkligt paranoida och illasinnade idéer , typ utrota alla...
Intalar mig att riktigt galna idéer trots allt inte går att genomföra i USA.
Påminner mig att tidigare, mindre vulgära presidenter, genomfört åtskilligt med vansinnigheter.
Leker med tanken att han kommer gå till historien som en excentrisk men egentligen ganska blek och oförarglig president. Som gladeligen återvände till underhållningsbranschen.
Och tänker framåt. När populisten efter fyra år inte skapat himmelriket han utlovat, utan bara ännu mer slitningar och ojämlikhet, så är tiden åter mogen för en ledare som Amerika kan vara stolta över.

Trump är den första i den framgångsrika generationen av enkla-svar-på-svåra-frågor-vi-vill-sköta-oss-själva-politiker som gått hela vägen. På tiden att någon får visa att så enkelt var det inte ?

PS
Är inte helt nöjd med bilden. Den är fräck, men uttrycker samtidigt ett människoförakt. Mer än något annat borde vi förstås prata om varför alla dessa enkla-svar-på-svåra-frågor-politiker är så framgångsrika.



Inga kommentarer: