Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 19, 2016

Distraktion


Min dator vill inte så det blir några rader från telefonen.
En tumfraktur, en pekfingerfraktur, en handledsfraktur och två axlar ur led på två år är för mycket. Vet inte om jag skall skämmas eller skylla på oturen. Lida för egen del är en sak, oroa och sätta andra i knipa är värre.
Såg på TV hur man släpade upp människor i mörkret på ett räddningsfartyg från ett iskallt Medelhav. Faktiskt, ja faktiskt, såg jag de där bilderna framför mig när jag satt på ambulansen i söndags på väg till Södersjukhuset. Sköterskan misslyckades tre gånger med att sätta nål för smärtstillning och det gjorde väldigt, väldigt ont. Men tanken på människorna i havet med så oändligt mycket sämre framtidsutsikter än jag fungerade som distraktion.

Inga kommentarer: