Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, september 24, 2013

Hen



Hade tid hos hudläkaren på Sophiahemmet för en svart prick på underläppen. Svarta fläckar ska man ha respekt för har jag lärt mig. En del är fästingar, en del är melanom, andra är bara prickar och fläckar.
Det tar kollegan 4 sekunder att ge mig ett lugnande besked. Resten av tiden ägnar hen åt att berätta om vilka bleka skådespelare hen hört föreläsa om solens skadeverkningar, och vilka världsdelar hen föreläst och jobbat i. Det kostar 350 riksdaler.

Det finns bara en slags hen som gör så ?

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Håller som vanligt, när det gäller jämlikhet, inte med. Klart att både hen och hen kan bete sig på samma sätt...

Onkel Olof sa...

...varför skulle vi annars kalla det "hen"?

ERIC SECHER sa...

Ja, det har du rätt i. det blev fel.
Borde skrivit ut han, och avslutat med att så gör (nästan) bara män. För så är det :)