Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 22, 2013

Efter elva








Söndag.
Passerade skolgården i Nacka, nu utan skrikande barn.
Såg då att stängslet runt fotbollsplanen var dekorerat med fantastiska tygkreationer, en för varje klass. Men bara upp till fjärde klass, femte och sjätte-klassarnas stängsel gapade tomma. Det såg sorgligt ut.
Efter elva är det slut på leken, då börjar allvaret ?

I Brunn på Ingarö spelades det fotbollsmatcher på tre planer samtidigt. Alla hade både tjejer och killar i lagen ! På håll såg jag att killlarna gjorde målgester som vara lätta att känna igen från TV. Men höll mig på avstånd, ville för död och pina inte höra vad de sa ..

Sen kom resten av den lilla flottan lyckligen hem till stan.

Det slår mig att glädjen att måla icke föreställande bilder och hålla i roder båda började någon gång i elvaårsåldern. Medan uppfattningarna om manligt och kvinnligt kom lite senare ..

Inga kommentarer: