Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 15, 2012

Plötsligt


Plötsligt är det någon som mitt i det ständigt pågående skitsnacket börjar prata om en längtan efter att vara innesluten i en varm kosmisk gemenskap, en längtan så stark att självmordet blir en stark frestelse.
Plötsligt inser jag, vid åsynen av den likbleka patienten, att jouren inte kommer att bli den avkoppling jag förtjänar.
Plötsligt kan jag tänka mig att aldrig någonsin byta ut en enda sak i lägenheten.
Plötsligt drabbas jag av ett starkt tvivel att fortsätta som lydig arbetsslav.
Plötsligt kommer jag på att vinterdäcken måste av, och potatisen i.
Plötsligt får jag en idé ...

Och på söndag är det Soppkök Stockholm.

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Plötslig frihet. Klarar man den stora världen utanför buren?

Roland Lidén sa...

Klarar vi, att tillsammans med andra,
lämna det stora dårhuset, d.v.s. buren.

Money Masters
är en film som som visar
det allra första stegen, mot en möjlig framtid, tror jag!
Vad tror Ni?

ERIC SECHER sa...

Vissa ljusa/mörka dagar tror jag det går. Men inte ensam. Utan tillsammans.

Hur mycket skiljer sig Money Masters från Secret of Oz - såg att det är samma programledare ?

Vad är det frågan om? sa...

Tolv tecken jämfört med Tio tecken.