Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, maj 17, 2012

Greker går i pension när de är 40 ..



Har hela tiden en obehaglig känsla av att mainstream-media  ger oss en ensidig berättelse av det som sker i Grekland. De rika Europas berättelse om rädslan att förlora sina privilegier ?
Gjorde därför en sökning på Fria Tidningens artikelarkiv. Och hittade den här utförliga faktakollen.
Inte riktigt den bild vi brukar matas med.

Fler alternativ !

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Nu har jag läst länken, men blev inte klok på varför Grekland har så dålig ekonomi.

ERIC SECHER sa...

Nej, det är säkert inte så lätt att förstå. Punkt 7 är väl en delförklaring.
Men omvänt, en del av de vanliga förklaringarna/fördomarna dementeras (?)

Rimligt att vara på sin vakt mot dominerande media som maktens förlängda arm ?

Onkel Olof sa...

Ja, media har jag inget större förtroende för. Dom har försökt tänka åt mig och andra länge nog. Dessutom företräder media ofta en väldigt vinklad värdegrund.

Vi hoppas i alla fall att det löser sig för Grekland på något sätt...