Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 01, 2012

Förgro



Otåligheten ligger i blodet. Men det var ändå pappa som rådde mig att vänta med att sätta potatisen.
April har varit ovanligt kall, och jorden kanske inte alls de 7 - 8 grader som krävs.
Så nu får potäterna ligga till sig, eller förgro som det heter.

Vi tog istället en öl i Kungsträdgården, där Jonas Sjöstedt eldade massorna i solskenet.
För tillfället är jag måttligt mottaglig. Omställningen får vi nog fixa själva, med eller utan brandtal.
Bl. a med potatisodlingar.

Det är inte bara potatis som mår bra av att förgros ?

4 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Jonas Sjöstedt och Birger Schlaug gör så gott de kan.

Men att skapa ett övergripande förnuft under vars vingar, vi gör framtiden möjlig, det kan bara Du och Jag åstadkomma!
Kulturer på Jordens villkor!

Hur känns det, att axla ett sådant
UPPDRAG? Klotförstånd?

Roland Lidén

Onkel Olof sa...

Kanske potatisarna vet...

ERIC SECHER sa...

Vill kanske till att alla gör så gott de kan. Och hellre lyssnar inåt, än utåt.
Lyssna på potatisen -ja, varför inte.

Roland Lidén sa...

Potatisarna får ju i alla fall, snart ögon att SE med och något senare, Helkontakt med Jorden.