Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 22, 2012

Backljus



Jag gillar vardagsdramatik, där utgången inte är så avgörande, men som ändå kittlar.

Idag var det dags för bilbesiktining, en av alla utgifter som följer med bilinnehav. Allt var i ordning,  förutom att det vita backlyset lyste konstant medan det röda bakljuset var dött. ( Diagnos: bakåtsträvare. ) En solklar 2:a i protokollet, dvs en besiktning och en utgift till.
Möjligen gjorde mina sönderslitna kläder och ledsna uppsyn intryck, för besiktningsmannen sa att om jag var tillbaks innan klockan fyra så skulle han skriva ut ett nytt protokoll, utan kostnad.
På drop-in verkstaden, som låg på andra sidan gatan (!), hade de aldrig hört talas om en liknande uppgörelse. De hade mycket att göra, men jag var välkommen tillbaks, klockan tre.

Det blev många bud om det märkliga ljusbeteendet, but Thomas from England suggested there could be something wrong with the reversecontrol. YES. Men en urkopplad reverscontrol innebar att jag istället helt saknade backljus.
- Do you really need a backljus ? Spring och fråga din kompis på besiktningen ! (15.40)
- Nej det behövs inte ! (15.50)
- OK. Kör över bilen då ..

Besiktningsmannen gav mig ett ett nytt protokoll. (15.59)  Välkommen tillbaks !
Grabbarna på verkstaden ville ha 200 kronor, kontant.
- Tack för hjälpen !
- Välkommen tillbaks !
- Tack !!

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Visst är världen fantastisk...

Roland Lidén sa...

...
Visst är världen fanastisk...
...Y