Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, maj 06, 2010

Korlebu teaching hospital


Nu har den naive afrikavännen fått sig en rejäl snyting. Nyttigt.
De sista dagarna har jag tillbringat pa Korlebu teaching hospital. Att det var slitet, skitigt och oventilerat ingick i förväntningarna. Men behandlingen av patienterna var inte vad jag väntat mig. Helt respektlöst ! Faktiskt. Idag träffade jag turligt den lite äldre dr Hodusi, som bl.a hade åkt båt till Mariefred. Han var den första doktorn som bemödade sig att över huvud taget prata med patienterna.
Värmen här är inte att leka med. Kommer att tänka på Anna Adielsson som snedtände på etiopierna under TDA 2009. Skall nog vänta med analysen av de här intrycken tills jag kommer till mer mänskliga temperaturer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fegis! ;-)
Men du har rätt, allt ter sig väldigt annorlunda när man är nyduschad, mätt och belåten... och med lite perspektiv.

Mvh,
Anna Adielsson