Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, februari 04, 2009

Segling på känsla


Karin Alkstedt, 18 år och Sverigebäst i E-jolle, har fått Västerviks-tidningens guldmedalj för 2008 års bästa idrottsprestation. I DN berättar hon om sin inställningen till segling.
- För mig är själva upplevelsen det viktiga.Du är fri på vattnet som ingen annanstans och jag stillar verkligen mina tankar, ensam i min båt.
Hon hetsas inte av medaljer och kan inte stava till prestationsångest.
- Nej, nej, jag försöker hela tiden se till min egen prestation. Ibland kan en placering längre bak vara lika bra som en förstaplats. Det är min egen känsla som betyder något.
Karin har tackat nej till segelgymnasiet och vill bli arkitekt eller läkare.
Det blir nog bra. Med den inställningen.

Inga kommentarer: