Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, februari 03, 2009

Kadens


Stötte på min cykelmekaniker H på Max hamburgerresturant. H var i gasen för på lördag bar det av till Mallis och en veckas hårdträning. Han berättade entusiastiskt att klubben fått en ny fys.tränare. Med nya rön om hur man får ut absolut max av sin träning. Det senaste från fys-forskningsfronten var att med en kadens (antal tramptag per minut) på 100 får man mer effektiv nervstimulans till musklerna än om man uträttar samma arbete men istället trampar 70 tramptag per minut. H var väldig upphetsad och glömde bort att han bjudit flickvännen på hamburgermiddag. Jag verkade intresserad. Men undrade stilla om detta angick mig.
Bilden. Svärsonen in spe får skjuts av svärfar in spe. Med mycket låg kadens.

Inga kommentarer: