Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, januari 08, 2014

DOM KALLAR OSS MODS



Kommer nog att ha svårt att somna i kväll.
Har tagit en första försiktig tur på cykeln, inhandlat mjölk och snus, hela tiden med Kenta, Stoffe och Stefan i tankarna.
1968 var jag för ung, 1979 och 1988 var det annat som stal uppmärksamheten, så jag hann bli nästan 60 innan jag såg Mods- trilogin. I fodralet från biblioteket på Kulturhuset följde med en bonusskiva med uppföljning från 2001 och 2006, året när Kenta dog. Steffe dog i en överdos på T -centralen 1978.

Stefan Jarl bor i Forshem på Kinnekulle, inte långt från min födelseort. Skulle bra gärna titta förbi en dag, för att höra mer. Om filmen, om engagemanget, om vart vi är på väg ..

Det goda livet
Passera en gång

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

har inte sett filmerna i fråga, men jag såg en dokumentär för några år sedan som handlade om Kenta. Den var stark nog...