Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 29, 2013

Lekplatsen




Har en ambition att återkomma till det jag lovat att följa upp, att stå vid mitt löfte, om man så vill.

Förundrades i somras över en märklig byggplats i Sjöstan.
Naturligtvis skulle det bli en lekplats !
Det började så bra, med några stubbar huller om buller. Sen blir det ändå enligt givna mallar, hantverkarna följer sina instruktioner, och de mobilsurfande föräldrarna gör vad som förväntas av moderna föräldrar, nämligen följer med sina barn till lekplatsen.

Vad trist jag låter. Är säkert bara avundsjuk. Jag vill också vara med och leka ..

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Man är aldrig för gammal att leka :)

Tyvärr märker man ganska snabbt att lekplatser verkligen inte är gjorda för medelålders män med lite mage...

ERIC SECHER sa...


Nej, det stämmer nog.
Men jag känner en väldig lockelse att gå balansgång på de där stubbarna ...