Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, december 07, 2013

Försäkringskassan



Tydligen har jag hållit mig på banan rätt länge. Av de förtryckta rutorna i ansökan om sjukersättning framgår att jag senast var aktuell 1989. Det kan man vara tacksam över.
F.ö är blanketten förvånansvärt enkel.

-  Diagnos ?  - Fraktur båda händerna.
- Yrke ? - Kirurg
- Vad gör du ? - Opererar
- Varför kan du inte jobba ? - Kan inte operera.
- Kan du omplaceras ? - Nej.

På den sista punkten skulle de kunna pressa mig .. åtminstone på sikt.
Glad att de inte frågar om eget vållande. Men då skulle förstås all vård och ersättning bli ett stort gungfly. Vilka sjukdomar kan inte härledas till felaktiga levnadsvanor ? Några få.

Inga kommentarer: