Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, juli 25, 2013

XXL - extra extra large




Köpte tidningarna i morse för att läsa om gårdagens match. Inget nytt. Förstås.

Både SvD och DN innehöll samma tjocka annonsbilaga från XXL sport och vildmark.
Bläddrade igenom de färgglada sidorna, fulla med lockande erbjudanden, allt till extra billigt pris.
Och kunde konstatera att det inte fanns en enda pryl av allt de erbjöd som jag behövde. Det kändes såå skönt !

Slutsats :

1. Jag har det för bra ?
2. Jag är en kapitalistisk katastrof ?
    (Och oansvarig, som inte tänker på jobben ..)
3. Jag är ett föredöme ?
    (Och ansvarsfull, som inte tänker på jobben ..)

In the future
we will buy things we need,
for money we have,
to make impression, that lasts,
on people we care about.