Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, juli 19, 2013

I skuggan - av arbetssamhället



Snart är semestern slut.
Det behöver inte voven på Katarina bangata tänka på. Hen ligger där i skuggan framför husses ramverkstad och kastar lite förstulna blickar på oss som passerar. Inte utan att man blir lite avundsjuk.

Nu har jag inte bara läst, utan även hört och sett Roland Paulsen (video nr 3).
Det borde alla göra, såvitt man inte är hund förstås ..

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Det finns sanningar man kan finna många gånger om. Lika aktuella varje tillfälle.

Snart ska jag ta min "semester" kanske hittar jag balansen då. Om inte får jag bli bättre på att spela spelet...

Spjuvern sa...

Många av oss i Umä säger Umeå.
Men jag förstår, hur Du ville vara vänlig.

Om hundar är en det helt annan sak.
Att det kommer att bli synd om Bild
och Reinfeldt och ormen som Slingrar
sig vars namn jag gärna gömmer, Det är säkert!

Lika säkert är att jag kommer att upplysa
konspirationsvelare om Bilderberggruppen
och dess framfart och strävanden och mål.

Sjuttiofem % av min tid har
jag som mål att också leva!

Där kom den! Men alltför långt ner på listan.

Kan det ha någon självsuggererande effekt
att kalla sig Filuren. Eric, vad tror du?

ERIC SECHER sa...

Olof,

Att utmana arbetssamhället, i tanke och handling, känns angeläget.
Följer dig med spänning ..


Spjuver,

Det spelar säkert roll vad man kallar sig, självbilden påverkas.
När jag läser dina alster tänker jag oftast på barnet i Kejsarens nya kläder. "Oskulden" kanske vore något ?