Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juli 24, 2013

Semifinal



I kväll är det semifinal mellan Tyskland och Sverige i fotbolls EM. Det ska vi se. Liksom matchen i morgon, mellan Danmark och Norge.

Men allt tjat om ett samhälle fritt från avund, tävlan och konkurrens, och Realists ständiga påminnelser om att vi istället skall leka och glädjas åt andras bedrifter, det tar jag med till TV-soffan.
Jag önskar mig själv lycka till !

- Bryr du dig inte om vem som vinner ?
- Jo, det gör jag ..
- Jag fattar ingenting !
- Nej, det räknade jag inte med ..
- Du kanske kan förklara lite bättre.
- Jag hejar nog mest på Pia Sundhage ..
- Jaha, och ?
- Hon är en sådan där person som man vill att det ska gå bra för ..
- Så om Pia Sundhage tränade Tyskland så skulle du heja på tyskarna ?
- Nej, jag skulle heja på Pia Sundhage.
- Äh, du är hopplös.
- Ja, kanske det.

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Vilket som. Dam EM är det definitiva genombrottet för damfotboll i Sverige.

Tävling eller inte...