Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, juli 14, 2013

Arma inspiration




Lilla charmiga Arma di Taggia var sig precis så likt som vi önskade. Kunde sitta timmar på balkongen och meditera framför havet, läsa några rader, följa tennisbollarna, dricka ett glas, och förundras över att detta är ett annat Italien än det vi hör om.

Bengt Hubendick slukade jag på några dagar, och fördes obönhörligen in i drömmar om en annan värld, ett liv på planetens villkor.
I jakt på något nytt läsbart erbjöd stadens lilla bokhandel sammanlagt ett tjugotal böcker på engelska. Ödet ville tydligen att jag inte skulle tappa tråden, och höll fram Into the wild  av John Krakauer (1996). Berättelsen om tjugoåriga Chris McCandless, som övergav civilisationen för ett liv i Alaska. Filmen (Sean Penn, 2006 ) var gripande, boken kommer jag att ha med mig, för eftertanke och inspiration.


Ut i det vilda

2 kommentarer:

Realist sa...

Hubendick, den långa eller korta versionen?

Den långa är på lite över 600 s
Den korta på 270 s

/ Realist

ERIC SECHER sa...

Realist,
Den långa.