Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, maj 08, 2013

Sådan herre sådan hund



Med yttre attribut berättar man för andra vem man är. Och omvänt, andra bildar sig en uppfattning om mig utifrån mina yttre attribut. Ett sätt att kommunicera, ett sätt att skapa sig identitet och grupptillhörighet. Kläder är förstås det bästa exemplet, men även klockor, smycken, bilar och boende talar sitt tydliga språk. Jag börjar tro att även båtar hör dit.
På varvet låg alla slags båtar, nya och gamla, dyra och billiga, välskötta och vanvårdade, vanliga och udda, om vartannat. Vi var helt överens om favoriten - en liten öppen snipa, något vanvårdad, med massor av charm. Det slog mig att ägaren också var en favorit - öppen, hjälpsam och något underfundig.

Lika barn leka bäst ?

Inga kommentarer: