Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 07, 2013

Oro IV



Bävans år 2013 behåller sitt grepp om den orolige. Praktiska göromål brukar jag ta med ro, men inte i år.
I månader har jag fasat för hur den nyinköpta segelbåten skall ta sig helskinnad under Danvikstullsbron, som inte går att öppna i sommar p.g.a reparationer.
Efter en smått kaotisk påmastning i lördags var  det så dags igår morse. Jag tvekade och velade in i det sista, Sofie fick ta över ansvaret. Vi smög fram i snigelfart, vi till och med drog båten i två tampar från land. Då uppenbarade sig en ängel uppe på bron, som mycket lättare kunde avgöra om vi gick fria. Han gav klartecken, och vi gled oskadda, och lättade, ut i saltsjön.
Resten av dagen bjöd på fantastisk segling, med en underbar båt. Tack Sofie !
Nu får jag försöka återta mitt lugn. Även om det är mycket kvar på 2013.


Inga kommentarer: