Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, juni 03, 2012

Vad händer i Syrien ?



Det slår mig när vi ser Bashar al - Assad, tyrannen som inte ser ut som en tyrann, i kvällens nyhetssändning : är det ställt utom allt tvivel att det enbart är hans regim som är skyldig till det som nu sker ? Är det verkligen klarlagt vem eller vilka som låg bakom den fruktansvärda massakern i Hula ?
Sen kommer gulliga bilder på Carl Bildt, Hillary Clinton och prinsessan Victoria, och jag glömmer mina tvivel.

Tack och lov finns det alternativa medier. Som kan påminna om tidigare amerikansk desinformation, där världssamfundet i förstone har svalt, för att sedan få alltihop i vrongstrupen.
Jag säger inte att det HÄR är en riktig beskrivning, jag har ingen aning. Men man vaknar definitivt upp ur det-finns-bara-en-god-och-en-ond - dvalan.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Jag tror att det är sothönornas fel...

Anonym sa...

Krigets första offer är Sanningen!

Det som föregår kriget är propagandan, så att vi ska svälja angreppet.

Västvärlden hade väl närmast gjort tjänstefel, om den hade avstått från gratischansen att ge Bagdadregimen skulden för stamfejder och liknande illdåd, som ligger utanför regeringens kontroll.