Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, april 23, 2012

Skärpning !




Alla har vi dåliga sidor att stångas med. En av mina är att vara disträ. Minsta lilla distraktion räcker ..

Utanför mataffären på Götgatan var det en liten söt flicka som sålde majblommor. I plånboken hade jag inga pengar, så den la jag på sadeln. Grävde i väskan och hittade två tiokronor. Flickan blev så glad, och jag med henne. Plånboken hade jag för länge sedan glömt.
En ängel såg till att jag vände mig om innan jag gick in i affären … vid åsynen av plånboken liggandes på sadeln skämdes jag ordentligt. Nu räcker det ! Skärpning !

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Lite disträ kan man väl vara lite mest hela tiden.
Gör vardagen mer spännande...

ERIC SECHER sa...

Det finns gränser ..

Roland Lidén sa...

Mina gränser är vidare än dina, ibland.
Efter en kort biltur och hemma igen, så fann jag, på bilens tak, min plånbok..

ERIC SECHER sa...

Nu känns det bättre, Roland. Realist må säga vad han vill; man jämför sig :)