Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, april 01, 2012

1 april



För somliga är det ingen större skillnad på 1 april och andra dagar. Jag blir ständigt lurad. ?
I fredags var det disputationsmiddag. Mer än vanligt fick vi lyssna till tal om den ambitiösa, målmedvetna, begåvade, mångsysslande, omänskliga "respondenten", som tydligen räckte till för allt. Så när en av  kollegorna läste upp en mejlväxling med schemaläggaren angående "icke förhandlingsbara" ledigshetsönskemål, så tog jag det på fullaste allvar. Alla andra menade att det var på skämt.
Jag är inte så säker ...

En del saker är på skämt, och (nästan) alla fattar : 1 april.
En del saker är på skämt, och ingen fattar : Väderprognoser.
En del saker är på allvar, och alla fattar : Stefan Löfven och rökning.
En del saker är på allvar, och ingen fattar : Håkan Juholt och biologisk mångfald.
En del saker är på allvar, fast det borde varit på skämt : Ekonomisk tillväxt.

Inga kommentarer: