Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, april 10, 2012

Here I come !



Såg onekligen ut som en tanke, att jag försov mig en och halv timme efter att ha läst Kropotkins kritik av arbetssamhället.
Kollegan som ringde och väckte mig, han tjoade att jag skulle hoppa över tandborstning, dusch och frukost, och omedelbart baxa mig till jobbet. Gjorde som han sa, men halvvägs ute var det en inre röst som protesterade. - Det skall ingen annan tala om för mig ! Vände om, och tog min dusch och frukost, i godan ro. - Kropotkin, here I come !
På jobbet var jag sedan osedvanligt påstridig och lyckosam, i lanseringen av den senaste husguden.

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Seger över dig själv, eller seger över "systemet"?

ERIC SECHER sa...

Bra fråga.Spontant; både och.

Å ena sidan: Man lever i sin egen bubbla, "systemet" skyller man på när det känns fel/går snett.

Å andra sidan; förändringar av "system" tar sin början hos individer.

Anonym sa...

Fan, inte borsta tänderna eller skrapa tungan på morgonen kan ju bli rena gaskriget. Som värsta drake utan antändning. Allra helst om man inte ätit eller druckit något alls efter uppvaknandet, för det lindrar gasattacken.

/ Bolma kolma