Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, april 18, 2012

Du sköna nya värld



Det hänger ett vackert rött tygstycke utanför ett fönster på huset mitt emot. Ut på gatan ser jag två till.
Stöter ihop med prästen, han har ingen aning. Blir onekligen nyfiken.
Cyklar Folkungagatan upp, men inga fler röda vimplar. Tar Katarinavägen ner mot Slussen, och ser de gula husen på berget, smyckade i rött.
Av en dam på Mosebacke får jag förklaringen. Det är tysta, men synliga, protester mot de planerade sprängningarna in i Katarinaberget. Dvs, under husen klädda i rött.

Tänk tanken. Att folk på Skinnarvik - eller Maria skulle se lika rött, och hänga ut vimplar, när de får höra talas om sprängningarna av Katarina. Du sköna nya värld ?

NOT IN MY BACKYARD.


Inga kommentarer: