Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 11, 2011

Naturskyddsföreningen



I Kärrtorp är det ofta diverse aktiviteter på torget. Den här lördagen var det Naturskyddsföreningen som utmanade med samtal, frågesport och teater. På frågorna blev det inte bättre än 2 rätt av 7 möjliga. Mina svar var genomgående alltför optimistiska.
Det är underbart med frivillighet. Men hur länge ? Det är förbjudet att röka på krogen. Varför inte förbjuda inrikesflyg ?

                         
                                             Svaret finns här.

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Men behöver vi inte lite mer miljöoptimism? Det behöver inte vara en plåga att göra något gott.

ERIC SECHER sa...

Håller med. Det behövs massor av optimism, däremot inte okunnighet och skygglappar.
Min egen övertygelse är, precis som du skriver; det är roligt att göra gott. Och dessutom; down-shifting är också ganska roligt. Man sätter helt plötsligt värde på att då och då unna sig lite lyx.
Förbud är en förbannelse. Men ibland blir jag missmodig ….

Onkel Olof sa...

Man är inte mer än människa, gud ske lov. Missmod är mänskligt och jäkla kraftfullt.

Man skriver bra dikter i missmodets tecken t.ex. Det gör inte miljön bättre, men berikar världen.

ERIC SECHER sa...

OO. Du har rätt, det skall vara lite upp och ner.