Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, september 29, 2011

Casha in



Mycket citat blir det, när andra lyckas bättre med att sätta huvudet på spiken. Som Onkel Olof idag:
Vi kan problemen och vet vad vi måste göra, men i sann mänsklig anda larvar vi runt och pratar en massa ord, tunna som luft, eftersom vi inte cashar in dem. Måste vi sänka vår konsumtion med 30%, så gör vi det idag. Det går,  men det finns annat som drar tydligen. 
Samma värld , men utan hopp.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nu stövlar vi omkring på Jorden utan gensvar.

När jag var liten så tassade Hjortfot fram i skogen och ljungen svarade vänligt fjädrande, på hans nakna
mockasinbeklädda fötter.

Och Vankan Tanka vandrade över vidderna.

RL sa...

Förlåt att jag lägger mig i,
men rätt stavning ska vara:

Wanka Tanka
(vandrande över vidderna)

Onkel Olof sa...

När vi var små, tillhörde Hjortfot den lilla flocken och gräsätarna var den stora flocken.

NU är vi den stora flocklen som får marken att skaka när vi rör oss framåt över vidderna.

Vi tror inte på Wankan Tankan längre. Vi tror vi är Wankan Tankan...

ERIC SECHER sa...

Wakan Tanka (sic).
http://en.wikipedia.org/wiki/Wakan_Tanka

Onkel Olof sa...

Jag tror inte stavning är så viktigt i det här fallet. Kolla hur många stavningar ni kan hitta på Citche Manitou :)

Lika stor ande som Wankan Tanka.

RL sa...

Hur det kan bli. Fy Eric. Tack Olof.

:-)

Roland

RL sa...

Eric.
American Eagle Foundation | Wankan Tankan & Cheyenne

Wankan Tankan by Bindi Brothers |
Song | Free Music, Listen Now

Amazon.com: Wankan Tankan: Wandjina: MP3 Downloads

Roligt att inte du heller alltid är cic.

WANKA TANKA - YouTube

www.youtube.com/watch?v=Lv631PKKJ7c23 aug 2008 - 5 min - Överfört av wolfdonnawolf
Wakan Tanka (For Indians)by TrShakespeare521993 views · Thumbnail 3:35 ...

Roland :---)

Roland sa...

Eric

Bättre förekomma... Sic ska det vara!

Sic används även av farmaceuter för att poängtera att en läkare exempelvis ordinerat en högre dos än vad som är normalt i ett recept.

Sic transit

PS Du har också rätt om Du utgår från EN ursprungskälla!