Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, november 18, 2006

Stålis

Vad för slags cykel lämpar sig bäst i Afrika? Det lär ju bli allt från slät asfalt till knappt farbara kostigar.
Och så skall det ju tävlas också, gubdevars. Men det gör man nog bäst i att bortse ifrån. Alldeles tillräcklig utmaning att bli kvar på sadeln och inte krypa upp i följebussen. Och sen skickar man ju ut signaler och skapar förväntningar genom valet av farkost. Att komma till Kairo med en sprillans ny aluminiumhoj verkar klart otaktiskt. Köpte en sådan för några veckor sedan, men ångrade mig snabbt och sålde den billigt. (Dåliga affärer har alltid varit en mina starkaste sidor.)
- Nej, i solidaritet med den fattiga kontinenten börjar det luta åt den gamla stålhingsten som jag fick av Ewa i julklapp för snart femton år sedan. En riktig trotjänare, som jag delar många vägminnen med. Vore kul för gamla Stålis att se Afrika, innan han pensioneras.

2 kommentarer:

Åsa Secher sa...

tog du bort bilderna, varför då?
och det är klart du ska köra på den gamla, får intrycket av att du själv tycker att det känns mest rätt.

Anonym sa...

Köp en cykel cross,då kommer du i alla fall att göra en bra affär///Pelle