Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, oktober 16, 2014

Secretariat



Igår var Åsa på middag, hon undrade varför jag har en häst i  bokhyllan.
Återgav historien om bloggvännen som i samband med en (ovärderlig) diskussion om tävlan och jämförelse berättade om galopphästen Secretariat. Hästen som sprang för att den älskade att springa, inte för att vinna. Med filmen som jag köpte följde hästen som står i hyllan.

På senare tid har jag fått ett nytt förhållande till jämförelser och tävlan. Behovet av självhävdelse och bekräftelse har minskat, kan faktiskt glädjas lika mycket åt andras framgångar. Samtidigt som intresset för för tävling och jämförelser i sig långsamt ebbar ut. Vilket jag av och till saknar ..

Om några veckor bär det av till fjärran östern för att tävla. Ser fram emot en plats i kön, vacker natur och bra kompisar.

PS
Flygresorna skall kompenseras med köp av solceller i Katrineholmsparken.

Secretariat
Egen El

Inga kommentarer: