Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 22, 2014

Iaktta



Man kan tänka och teoretisera för att få ordning på tillvaron, men längst kommer man nog genom att bara iaktta, och känna efter.

Tar en fika på Kulturhuset för att värma mig efter en cykeltur i den isiga vinden. (Stackars ubåtsreportrar som står och huttrar ute i skärgården ..). Mitt emot sitter två sällskap.
Till vänster två medelåldersmän som pratar och gestikulerar, på turkiska tror jag, mycket mimik, total inlevelse, det värmer.
Till höger en pappa med sin ca treåriga son i knät, han håller upp en mobil i luften framför sonen, det är tecknad film på skärmen. Pappan tittar långa stunder frånvarande ut i luften, ingen säger något, jag ryser  till.

Inga slutsatser, bara iakttagelser.

Inga kommentarer: