Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, maj 17, 2009

Victor Marx svartbygge



































I fredags morse tog jag vägen om Liljelholmsbron. Den bro som det senaste halvåret blivit synonymt med olydnad.
Under det södra brofästet har konstakademistuderande Victor Marx byggt ett hus för hemlösa. Och naturligtvis har det blivit ett himla rabalder. Som det blir om man gör något med anknytning till Liljeholmsmbron. Allra helst om man saknar lov.
Jag blir glad och upprymd och får en stark känsla av, när jag springer omkring med kameran under bron, att egentligen är de stora orättviseproblemen ( i världen) ganska enkla. Om vi gör som Victor Marx. Bygger tak över huvudet till dom som saknar tak över huvudet. Typ.

Den goda viljan.
Mindre snack.
Mer verkstad.
Unt so weiter.

Inga kommentarer: