Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, maj 20, 2009

Jesus-Christ wannabe


Kan tänka mig att den här bloggen uppfattas som "vem-tror-du-att-du-är-egentligen".
Följande redogörelse kommer att bekräfta det intrycket.

Cyklar, åtskilligt försenad, Hammarby allé mot Skanstull. Passerar en stajlad, manlig cyklist som leder sin punkterade farkost i vägkanten. Trycker på knappen och mobiliserar en ranson empati. "Man vet ju hur det känns". Stannar till och erbjuder mina tjänster. Den stajlade har varken lagningssats,slang eller pengar. Efter lite pyssel sitter min reservslang på plats och hans cykel är åter farbar.
Den stajlade är närmast chockad över att jag faktiskt skänker honom min älskade reservslang. På darriga ben rullar han vidare mot Liljeholmen.
Själv är jag, jesus-christ-wannabe-himself, väldigt nöjd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Värmer med en sådan insats! Tänk om vi bara var fler som gjorde så!

Louise sa...

Kirurgi som kirurgi....

Slangar eller tarmar?

Lyckade operationer stärker självkänslan!

:)