Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, maj 11, 2009

Examensdags Anna Odell












Har skrivit om den här tjejen 28 januari och 17 mars. Och satsat min peng på att hon har något att säga.

Läser intervjun i lördagens DN och blir stärkt i min uppfattning.

AO berättar att hon själv utsattes för en bältesläggning 1995.
Syftet var att undersöka vems berättelse som äger giltighet... När man är eller har varit sjuk och beskriver vad man varit med om blir man sällan trodd...reaktionen är nästan alltid ´men riktigt så var det nog inte´."

Makthavares distansering till det man utövar makt över.
Den frågan heter duga. Det måste även Hanne K(j)öller tycka.

Imorgon visas examensarbetet på Konstfack.

3 kommentarer:

Felicia Gabrielsson Järhult sa...

Hej/Hola! Eric
Kul att du är nöjd med smålandstrippen och väl hemma igen.

Jag håller med dig om att Anna O har ngt viktigt att säga, synd bara med denna hysteriska mediahype som varit som dragit uppmärksamheten från hennes huvudbudskap. skulle gärna kolla in hennes arbete. jag ahr min äldsta brorsa på slutenspsyk sedan ngr månader och det finns mycket att säga om bemötand eoch människosyn som råder inom denna vård - dessvärre är inte allt så positivt som man skulle önska 2009.

Väsnter och högerhand-psykiatri och socialtjänst har absolut NOLL koordinering - så mycket märkligheter har skeptt de senaste halvåret så att det är stoff nog för en roman, funderra på att Wallraffa i verksamheten framöver eftersom jag saknar den konstnärliga förmåga som andra ex Anna O besitter.
Må väl och varmt välkommen med eller utan biken till Jkpg eller Raestorp whenever du vill ut på turne. Kanske måla i ladan???
Kramis Felicia gafe@hhj.hj.se

Åsa Secher sa...

Kjöller pappa, Kjöller med J ;)

ERIC SECHER sa...

Tack min lilla korrekturläsare.
Måla i ladan - YES !!