Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, april 17, 2009

ETC-beroende



Tidningen ETC ligger i min inkorg på jobbet. Varje fredag eftermiddag. Tack och lov.
Ingen helg utan Johan Ehrenberg, Andreas Gustavsson och Maria Pia Boethius.Som motvikt till en veckas hård och intensiv hjärntvätt . Med löpande band, lönsamhet framför behov, ställ in dig i ledet, tro inte att DU kan göra någon skillnad, det är inte vårt problem. Och framförallt - ifrågasätt inte så mycket.
"Det som krävs är något helt annat.
Att vi, du och jag (och några miljarder till du och jag) ändrar inställning. Att vi gör det vi kan och inte pratar om det vi borde."
(Johan E)
ETC.egenel
ETC Varuhuset

1 kommentar:

Monica sa...

Wow, ETC har jag helt missat... Ska studera mera! Och det där med löpande band genomsyrar det mesta nu för tiden, så även i min bransch IT. Skit är vad det är, inget blir bra.