Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, mars 01, 2012

Radikal-konservativ



Huset där jag bor är knappast lyhört.  Så när andan faller på så väsnas jag en del.
Till min förskräckelse märker jag nu att det troligen handlar mer om tysta grannar än om lyhördhet. Flera dagar har jag kunnat höra prat i vanlig samtalston från grannen ovanför. Får vara glad så länge det inte hänger anslag i hissen …
Annars händer inte mycket …
Brukar hävda att man klarar sig bra utan. Utan nytt. Utan mer av samma. Utan det som inte tillfredsställer riktiga behov.
Gammelfarmors fåtölj har i tre år varit täckt med en och samma färgglada pläd. Och jag har inte minsta tanke på att byta ut den.
Kan man vara radikal och konservativ på samma gång ?

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Radikalt konservativ eller konservativt radikal? Låter som du håller på att bli en sann folkpartist :)

ERIC SECHER sa...

Ingendera. Radikal OCH konservativ.
NEJ, NEJ, NEJ !

Onkel Olof sa...

Men om man är radikal länge så blir man ju snart konservativ bland de radikala.

Bara 56 år kvar och andra sidan. Till nästa -68 menar jag :)


Sa han som fick en inbjudan till sockiplastklubben :)

Monica sa...

Det är väl precis det du är! Det får väl nu för tiden betraktas som radikalt att INTE byta till nytt för att det skall vara nytt, och det är väl lite konservativt att hålla fast vid gamla kända koncept. Skulle man väl kunna säga. Och i så fall kan man ju också konstatera att konservatism inte alltid är kass.