Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, mars 20, 2012

Återtåg



Det mesta har man på känn. Men vetenskaplig bekräftelse biter av någon anledning bättre :
Assistant professor Rosellina Ferraro i Maryland har visat att användandet av smarta mobiler inte bara på ett lättfångat och kravlöst sätt tillfredsställer vårt behov av att bli sedda och bekräftade, utan också att den här sociala mättnaden innebär att vi bryr oss mindre om andra, att vi blir mer själviska :
SvD
Jag är utan smart-phone, och kanske så skall förbli ? Kan även tänka bort mobilen, men det skulle nog uppfattas som riktigt själviskt ?

Egentligen tror jag innerst inne på nödvändigheten av ett hedervärt återtåg, back to basics. Ungefär som David Jonstad :
Schlaug

Men det kanske också är själviskt ?

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Jag tror inte att en mobil någonsin kommer att bli ett problem för dig Eric

ERIC SECHER sa...

Du anar inte .. somliga har så lätt för gränser, andra inte ..