Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, mars 23, 2012

Toulouse




För det mesta är jag i min egen bubbla. Att tycka till om det som är på tapeten är inte lika lockande. Kan skylla på att det mesta är  sagt, men kanske är det också en rädsla att stöta sig.
Nu stöter jag mig: Det är  helt orimligt mycket uppmärksamhet på skjutningarna i Toulouse ! Tragiskt med de som fått sätta livet till, men rapportering 24 timmar om dygnet ? Samtidigt som människor dödas på andra platser hela tiden, utan att det rapporteras i den här omfattningen.
Skulle bra gärna höra någon förklara varför vissa människors liv är så mycket mer värt att uppmärksamma.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Jag väntar fortfarande på att man ska göra en dokumentär om mig.

Skämt och sido. Nyheter klarar inte det ständigt pågående. Snart är inte klimatproblemen heller intressanta...

Realist sa...

.....och det beror på att folk är ytliga.

/ Realist